Thursday, March 31, 2022

Academic And Co-Curiculum

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua, penulisan kali ini aku nak berkongsi sedikit tentang perjalanan akademik aku . Aku bersekolah rendah  di Sekolah Kebangsaan  Jengka 4 dan melanjutkan pelajaran di peringkat menengah di Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Bunga Raya 1 dan kemudian meyambung pengajian di peringkat STPM di Sekolah Menengah Kebangsaan Sungai Choh. Sekarang sedang meyambung pengajian di peringkat sarjana muda di Universiti Putra Malaysia dalam bidang Sastera Bahasa dan Linguistik Melayu dengan kepujian.


Yes, aku student sport science even tak langsung aktif pun bersukan hahahah. Apa yang aku suka pasal sains sukan ni and still masuk kelas ni even tahu aku tak aktif sebab belajar tentang fisiologi entahlah sebab menarik belajar pasal tulang-tulang ni. Aku suka belajar pasal tubuh badan manusia. Aku suka sains sebenarnya tapi tulah dalam kehidupan selalu ada halangan kan. Halangan nya ialah math ! entahlah dari dulu aku memang ada problem dengan math. i only good at math when its come to money, selebihnya hahaha. Masuk kelas nilah sedikit sebanyak membantu aku belajar tentang fisiologi yelah kalau science streams kena pandai math kan huhu. sekian dari Doktor Amirul Alif yang tak kesampaian. hahah.


Ingat lagi masa ni aku dengan diorang ni tersalah pergi join kem " target math A+" masa ni penyesalan dia tak terkata (boleh lihat dari senyuman aku yang nak taknak je) sebab kami berpecah dan join kumpulan dari sekolah lain yang semua math A dan kami ni sebaliknya hahahah. Saat tu terfikir" apa aku buat ni " nak dekat 6 tahun berlalu baru faham Allah aturkan moment kelakar  ni nak kita ingat kenangan dengan kawan-kawan nanti. 


tutup pasal sekolah menengah ni pasal STPM pulak. hahaha SEMESCO yang selalu dirindui.


Masa ni sambutan bulan kemerdekaan hahaha kehidupan tanpa covid sangat indah geng ! miss sir Azhan yang selalu jadi penghibur bila kami mengantuk belajar geo. Tema masa ni pakaian era 1950 tapi betul ke tak pakaian aku tu hahhhahah ( baru sekarang nak fikir)


Ni masa convocation form 6 ( aku tetap nak taip even korang boleh je tau dari banner) taktahu nak cakap apa cuma rindu hahhah. Btw aku ni bukanlah fashionable orang nya hahahah sebab tu simple2 je hahah yang penting boleh enjoy dengan classmate yang paling ngamm ! eh bukan classmate je cikgu2 sekali. 


Hari ambil result, we did well guys. Alhamdulillah semua berkat dari mereka yang tak pernah tinggalkan aku terkapai sorang-sorang bila aku blur hahahaah. Even separuh je yang datang sebab kekangan peribadi. Will miss u guys .

Alhamdulillah aku bersyukur, banyak lagi perlu belajar sebab ilmu itu tak pernah habis.


Yang menarik pasal gambar sebab tak berubah kan














Sambung pula journey aku ke upm. Kenapa aku post poster ni hahahah. Sebab aku pengarah program ni. Aku pun masa itu kelakar juga macam mana aku nak lead orang ni, macam mana nak handle program macam ni besar kot ( bagi aku program ni besar untuk orang lain tak pasti) banyak sangat halangan. Tapi alhamdulillah Allah mudahkan walaupun program ni ada kekurangan. tapi Alhamdulillah aku ada team yang sangat competent. Daripada seorang yang patut mrngajar orang aku pulak yang belajar macam mana nak jadi seorang pengarah yang terbaik walaupun ye banyak sangat kekurangan. Kata orang pengalaman tu merupakan cikgu paling baik ( tak ingat aku baca dekat mana)Walaupun dalam pengalaman itu ada pahit dan juga manis. Terima kasih kepada semua yang sangat membantu aku pasal program ni.

No comments:

Post a Comment

Pembentangan resensi buku multimedia

  PEMBENTANGAN RESENSI BUKU MULTIMEDIA DALAM BAHASA Berikut merupakan giliran kumpulan bagi pembentangan resensei buku Multimedia dalam Baha...